0495924915
Wanneer je aan Coca-Cola denkt, wat komt er in je op? Is het de smaak? De kleur rood? Of misschien het logo? Of denk je misschien aan een van de vele Coca-Cola-commercials die je in de loop der jaren hebt gezien? Wanneer je aan al deze dingen denkt, denk je aan het merk Coca-Cola als geheel. En als een groot aantal aan Coke’s gerelateerde afbeeldingen en ideeën in je opkwamen toen je aan Coca-Cola dacht, dan heeft Coca-Cola bedrijf zijn best gedaan om de zoet smakende frisdrank goed te merken. Bij het stellen van de vraag, wat is branding, is het het gemakkelijkst om eerst te beginnen te denken aan iconische merken, zoals Coke.

Hoe wordt het gedefinieerd?

 

Om goed te begrijpen wat branding is, moet je eerst kunnen begrijpen wat merken zijn. Merken zijn de beelden en ideeën die consumenten in hun gedachten krijgen en waarmee ze in contact komen als ze nadenken over een specifiek product of een dienst. Deze afbeeldingen en ideeën kunnen afkomstig zijn van een aantal dingen: het merklogo, ontwerp, slogan, jingle of woordvoerder.

Wat is branding nu?

 

Is een proces om een ​​unieke naam en afbeelding voor een product te creëren in de geest van de consument, door middel van reclamecampagnes met een consistent thema. Branding streeft naar een significante en afwisselende aanwezigheid in de markt die trouwe klanten aantrekt en behoudt.

 

Een merk is een naam, term, teken, symbool of ontwerp of een combinatie daarvan, bedoeld om de goederen en diensten van één verkoper of groep verkopers te identificeren en te onderscheiden van die van de concurrent. Phillip Kotler – auteur van Marketing Management

Basis van branding marketing

Marketing specialisten moeten strategisch werken aan de ontwikkeling van naamsbekendheid en reputatie ​​van het merk. Dit gebeurt door te werken aan het ontwerp en concept. Hiervoor kan er een aantal hulpmiddelen gebruikt worden, zoals radio- en tv-commercials, de website van het bedrijf of het merk en sociale media. Maar alle marketingtools moeten voldoen aan een aantal normen die het bedrijf heeft opgesteld om de merkkwaliteit en identiteit te behouden. Als het logo bijvoorbeeld een specifiek rood en blauw bevat, moet het merk dezelfde tint rood en blauw in het ontwerp volgen. Het merk mag niet afwijken van de kleuren. Hierdoor kan de consument bewust of onbewust verward worden. Dat wil echter niet zeggen dat een merk maar dezelfde oude tactieken moet blijven herhalen, het moet kunnen evolueren met de tijd om relevant te blijven voor de consument. Het belangrijkste is dat jouw klanten je merk nog steeds kunnen herkennen terwijl ze het op de verschillende manieren te zien krijgen.

Neem LEGO bijvoorbeeld. Opgericht in 1939 om houten speelgoed te maken in Denemarken, heeft zichzelf veranderd in een miljardenbedrijf omdat het bedrijf geëvolueerd is op basis van cultuur. LEGO heeft vandaag een pretpark, films en een fabriek waar klanten op maat gemaakte creaties kunnen maken. Omdat LEGO zich aan zijn iconische kleuren en lettertypen heeft gehouden, evenals zijn missie van constante creativiteit, is het merk al tientallen jaren herkenbaar.

Waarom is branding belangrijk?

Branding is heel belangrijk voor een bedrijf vanwege de algehele impact die het op je bedrijf heeft. Branding kan de manier zijn waarop mensen je merk waarnemen, het kan nieuwe bedrijven stimuleren, je merk sterker maken en de naamsbekendheid vergroten.

 

 

  • Merkherkenning is van cruciaal belang voor het verkrijgen van klikken

Merkherkenning is een krachtig iets. Krachtig genoeg om het hoogste bericht van Google over te slaan. Krachtig genoeg om een ​​duurdere verkoop te hanteren.

We kunnen het niet helpen. Wij zijn ‘gewoontedieren’. We doen wat voor ons comfortabel is. Wat we weten en wat we kunnen vertrouwen.

Een studie van Nielsen heeft bijvoorbeeld uitgewezen dat internationale consumenten veel vaker nieuwe producten kopen van vertrouwde merken. Zestig procent van de consumenten zou liever nieuwe producten kopen van een bekend merk dat ze zich herinneren, in plaats van over te schakelen naar een nieuw merk.

Vertrouwen is een van de belangrijkste factoren bij het maken van een aankoopbeslissing. Dit verandert niets als het komt op organische zoekresultaten. Je gaat klikken op wat je kent en vertrouwt. En dat komt allemaal neer op branding.

 

  • Branding krijgt erkenning

De belangrijkste reden waarom branding belangrijk is voor een bedrijf, is omdat dit een reden is van hoe een bedrijf erkenning krijgt en bekend wordt bij de consument. Het logo is het belangrijkste element van branding, omdat het in werkelijkheid het gezicht van het bedrijf is. Dit is de reden waarom een ​​professioneel logo-ontwerp krachtig en gemakkelijk te onthouden zou moeten zijn, om zo de indruk te maken op op het eerste zicht. Gedrukte promotie producten zijn een manier om dit over te brengen.

 

  • Branding verhoogt de waarde van je bedrijf

Branding is belangrijk bij het genereren van toekomstige bedrijfsactiviteiten en een sterk gevestigd merk kan de waarde van een bedrijf vergroten door het bedrijf meer invloed in de branche te geven. Dit maakt het een aantrekkelijker investeringsmogelijkheid vanwege zijn gevestigde plaats op de markt.

 

  • Branding zorgt voor nieuwe klanten

Een goed merk zal geen problemen hebben bij het doorverwijzen van referentiebedrijven. Sterke branding betekent in het algemeen dat er een positieve indruk van het bedrijf bestaat bij de consumenten en dat deze waarschijnlijk zaken met u zullen doen vanwege de bekendheid en veronderstelde betrouwbaarheid van het gebruik van een naam die zij kunnen vertrouwen. Als een merk eenmaal goed is ingeburgerd, is mond-tot-mond reclame de beste en meest effectieve advertentie techniek van het bedrijf.

  • Verbetert de trots en tevredenheid van de werknemers

Wanneer een werknemer voor een sterk merk bedrijf werkt en echt achter het merk staat, zullen zij meer tevreden zijn met hun werk en trots zijn op het werk dat zij doen. Werken voor een merk dat bekend staat, maakt werken voor dat bedrijf leuker en bevredigender.

  • Creëert vertrouwen binnen de marktplaats

Een professionele uitstraling en goed gestructureerde branding helpen het bedrijf om vertrouwen op te bouwen met de consumenten en potentiële klanten. Mensen zijn meer geneigd om zaken te doen met een bedrijf dat een professionele weergave heeft. Goede merkt hebben geeft ook de indruk van branche-experts te zijn en geeft het publiek het gevoel dat ze jouw bedrijf kunnen vertrouwen en de producten en diensten die jullie bieden.

  • Branding ondersteunt reclame

Adverteren is een ander onderdeel van branding en reclamestrategieën weerspiegelen direct het merk en de gewenste weergave ervan. Advertentietechnieken zoals het gebruik van promotionele producten van vertrouwde bedrijven maken het gemakkelijk om een ​​samenhangende en aantrekkelijke advertentie strategie te ontwikkelen die goed aansluit op uw merk doelen.

Hoe wij je helpen met online branding?

Branding marketing moet een belangrijk en geïntegreerd onderdeel zijn van jouw online activiteiten. Deze inspanningen kunnen een merk reputatie opbouwen en verder gaan dan het oorspronkelijke productaanbod of de oorspronkelijke service. Het kan ook een hoop toevoegen aan de inkomstenstroom van je bedrijf

Voor het meest effect gebruik wij branding in combinatie met andere SEO en SEA-strategieën om zo verkeer naar uw nieuwste inhoud te leiden en een merkreputatie op te bouwen.

Hier zijn enkele tips bij het online opbouwen van een merk:

  • De domeinnaam moet een gecoördineerde inspanning van het merk zijn. De domeinnaam moet overeenkomen met de merknaam. Door overeenkomende domeinnamen kunnen consumenten eenvoudig het webadres typen om het merk te vinden.
  • De afbeeldingen op de webpagina’s moeten hetzelfde uiterlijk hebben als het merk zelf. Ze moeten zeer zorgvuldig worden gekozen.
  • Alle inspanningen op social media moeten ook alle merkrichtlijnen volgen – alle afbeeldingen, ideeën, discussies, logo’s en ontwerpen die op sociale media worden gebruikt, moeten overeenkomen met de merkrichtlijnen die het bedrijf heeft uiteengezet.
  • De website zelf moet op maat worden gemaakt. Dit betekent dat het bedrijf voldoende geld moet investeren om een ​​webontwerper in dienst te nemen om exact het juiste ontwerp voor het merk te realiseren in plaats van een vooraf gemaakt website thema te gebruiken.

Branding is een manier om een ​​belangrijk bedrijfsmiddel te ontwikkelen en een blijvend beeld achter te laten in de geest van een consument. Zelfs meer dan dat, goede merk inspanningen zullen een positieve reputatie voor het bedrijf bereiken. Het moet trachten de verwachtingen van consumenten over het productaanbod of de bedrijfsdiensten op te bouwen. Moet ook kunnen producten en services aanmoedigen die elk volgend product dat wordt ontwikkeld overtreffen, waardoor meer en meer innovatie wordt toegevoegd aan het volledige product- of serviceaanbod van het bedrijf.

Conclusie

Google heeft merken al jaren een voorkeursbehandeling gegeven. En die voorkeursbehandeling neemt alleen maar toe bij elke kleine en grote update. Het is een wrede val waarin de rijken blijven cruisen, en de armen blijven verdrinken. Branding is onze enige hoop voor betere SEO.

De overgrote meerderheid van consumenten noemt merkherkenning als het stimuleren van klikken en verkopen. En dat betekent dat de typische organische CTR-grafieken een opeenhoping zijn van BS.

Merkherkenning stimuleert soms meer klikken en verkopen dan positionering. Naarmate Google-servers verder evolueren naar het begunstigen van grote merken, is het tijd voor kleinere merken om meer van hun SEO-budget en -strategie te investeren in het bouwen van een gedenkwaardig merk.

Wat doen wij

Bij CCKZ ontwikkelen wij mobiel- & gebruiksvriendelijke webdesign met oog voor detail. Onze designs zijn allemaal SEO-vriendelijk gecodeerd zodat je beter word teruggevonden in de Google zoekresultaten of andere zoekmachines. Onze main focus ligt op de terugvindbaarheid van jouw website. Want een mooie website hebben is niet alles wanneer deze niet teruggevonden wordt. Met CCKZ als digitale marketing expert ben je verzekerd van kwalitative en lucratieve eindresultaten.

branding

Branding is heel belangrijk voor een bedrijf vanwege de algehele impact die het op je bedrijf heeft. Branding kan de manier zijn waarop mensen je merk waarnemen, het kan nieuwe bedrijven stimuleren, je merk sterker maken en de naamsbekendheid vergroten.

SEO

Zoekmachine-optimalisatie is belangrijk omdat: ... SEO gaat niet alleen over zoekmachines, maar goede SEO-praktijken verbeteren de gebruikerservaring en bruikbaarheid van een website.

Webdesign

Het ontwerp van uw website is een belangrijk onderdeel van uw online marketingaanwezigheid. Om een ​​betere website voor uw bedrijf te bouwen, moet u het belang van webdesign begrijpen.

Google Adwords

Het grootste voordeel van Google AdWords is dat het sneller werkt dan SEO. Zowel SEO als Google AdWords zijn zoekmachinemarketingstrategieën om meer verkeer en leads te genereren.